REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić poprzez złożenie zamówienia
Umowa powinna być prowadzona w formie pisemnej lub online i wysyłana na adres Sprzedającego RODEX Sławomir Byzdra, Szymon Pyrka spółka jawna, ul. Wierzbicka 26/44, 26-612 Radom lub na biuro@rodex.net.pl
-
- Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa firmy, miejscowość z kodem pocztowym ulica, numer budynku/mieszkania, numer mieszkania/lokalu
- Reklamacje/Zwroty
RODEX Sławomir Byzdra, Szymon Pyrka Sp.J. Ul. Wierzbicka 26/44, 26-612 Radom - Koszt dostawy – Ceny usług kurierskich/pocztowych i terminach ich realizacji
- Dane kontaktowe:
RODEX Sławomir Byzdra, Szymon Pyrka Sp.J.
ul.Wierzbicka 26/44
26-612 Radom
e-mail: biuro@rodex.net.pl
telefon: 48-3853930, 509 933 284 - Dostawa – usługa kurierska, jej koszt
- Dowód zakupu – paragon fiskalny, Faktura Vat
- Klient – osoba fizyczna pełnoletnia lub prawna dokonująca zakupu
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi
zmianami. - Koszyk – lista produktów oferowanych w sklepie wybranych przez Kupującego.
- Kupujący – klient.
- Miejsce wydania rzeczy – adres wskazany przez Kupującego
- Moment wydania – moment, w którym Kupujący lub osoba wskazana odbiera rzecz
- Płatność – dokonanie zapłaty za przedmiot umowy z kosztami wysyłki
- Potwierdzenie zamówienia – oświadczenie Sprzedawcy potwierdzające przyjęcie zamówienia od Kupującego dostarczane drogą elektroniczną
- Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- Produkt – rzecz lub usługa znajdująca się w ofercie sklepu internetowego
- Przedmiot umowy – produkty lub usługi z dostawą
- Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
- Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy wskazane przez Sprzedającego
- Rzecz – rzecz będąca przedmiotem umowy.
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.rodex.net.pl
- Sprzedający:
RODEX Sławomir Byzdra, Szymon Pyrka sp.j., Wierzbicka 26/44, 26-612 Radom, NIP: 948-22-03-662, REGON: 672721420, KRS: KONTO BANKOWE: 06 1240 5703 1111 0010 4606 6191 BANK PKO S.A., I/ODDZ. RADOM - System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
- Termin realizacji – liczba dni roboczych potrzebnych na zrealizowanie wysyłki towaru
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
- Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową:
- nie ma właściwości, które tego typu rzeczy powinny mieć
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewniał
- nie nadaje się do celu przeznaczenia
- została wydana niekompletna
- Zamówienie – oświadczenie Kupującego złożone w sklepie internetowym sklepu wskazujące produkt, ilość, rodzaj dostawy, formę płatności, miejsce wydania rzeczy i dane Kupującego
-
- Umowa zawierana jest w języku polskim i miejsce wysłania/wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać rzeczy i usługi wolne
od wad. - Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony
jest w cenniku dostaw. - Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach
jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie
nastąpiło. - Potwierdzenie zamówienia następuje poprzez:
-
- wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia,Potwierdzenie zamówienia następuje poprzez
- faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w
- wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, lub informacji gdzie wyżej wskazane rzeczy można znaleźć i samodzielnie pobrać
- dołączenia do zrealizowanego zamówienia, dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy lub informacji gdzie można wyżej wspomniane rzeczy samodzielnie pobrać
-
-
- Informacje o produktach, a w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny zamieszczone na stronie internetowej Sprzedającego, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
1) dodanie do koszyka produktu;
2) wybór rodzaju dostawy;
3) wybór rodzaju płatności;
4) wybór miejsca wydania rzeczy;
5) złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. - Po złożeniu przez Kupującego zamówienia otrzyma on od Sprzedającego niezwłocznie, e-mail zawierający potwierdzenie zamówienia. W przypadku, gdy zrealizowanie zamówienia jest niemożliwe Kupujący otrzyma informację o braku możliwości
zrealizowania zamówienia - Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumentana koncie Sprzedającego
- Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego. - Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje w możliwie najkrótszym terminie terminie
- Zakupiony przedmiot wraz z dokumentem sprzedaży wysyłany jest pod wskazany adres przez Kupującego
- Klient ma prawo do wyboru jednego z następujących sposobów dostawy przedmiotu umowy:
1. Odbiór osobisty – bez dodatkowej opłaty 2. Przesyłka kurierska - Klient może dokonać płatności wybierając jeden z następujących sposobów:
1. Gotówką przy osobistym odbiorze, lub płacąc kartą przez terminal płatności
2. Za pobraniem – gotówką kurierowi lub w placówce pocztowej przy odbiorze towaru.
3. Przelewem – po zarezerwowaniu zamówionego towaru na nasz rachunek bankowy
-
- Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów,
z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego. - Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy a zwracana rzecz nie może nosić znamion jej użytkowania.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, który dostępny jest na naszej stronie
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
rzeczy przed jego upływem. - Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i
ryzyko. - Sprzedający po otrzymaniu zwrotu i potwierdzeniu jego zgodności zwróci Kupującemu kwotę zapłaconą za towar bez kosztów dostawy
- Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
1. Dostarczony towar był specjalnie zamówiony dla Kupującego a Sprzedający nie miał go w chwili zamówienia.
- Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów,
-
- Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
- W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
1. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
2. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub
usunięcia wady. - Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żąda wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny
- Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający
- Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
- Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
- oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
- oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
- żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
- żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
- Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
- Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
- Produkty mogą ponadto posiadać gwarancję udzieloną przez producenta, importera lub dystrybutora. W takim przypadku dokumenty gwarancyjne, które określają warunki udzielenia gwarancji, stanowią integralną część rzeczy będącej przedmiotem umowy i zostaną dostarczone Klientowi wraz z rzeczą. Bieg procesu reklamacyjnego jest uzależniony od wyboru przez Klienta podstawy prawnej dochodzonych roszczeń: gwarancji udzielonej przez osobę trzecią lub rękojmi sprzedawcy z tytułu wad rzeczy.
Wybór Klienta o realizacji swoich uprawnień z tytułu gwarancji spowoduje rozpatrzenie i realizację reklamacji w terminie i na zasadach ujętych w dokumentach gwarancyjnych.